21 Mayıs 2011 Cumartesi

Google Social Circle

"Bana arkadaşını söyle sana kim oldugunu söyleyeyim" diye bir söz vardır.Artık bana Google hesabını söyle sana kim oldugunu söyleyeyim diyebiliriz sanırım.
Geçen haftaydı sanırım.Google Social Search'i başlattı diye bir haber duymuştum radyoda...Pek önemsememiştim önce...Daha öncede blogumda yazdıgım +1 servisinden bahsettigini düşünmüştüm.Fakat arama yaparken, bazı linklerin altında arkadaşlarımın fotografı ve yanında şu bunu facebook'ta paylaştı,bu bunu twitter'da paylaştı yazılarını görünce anladım ki artık Google'da arama yapmak bile sosyalleşti.
Merak ettigim şeyse "Peki Google bu bilgileri nerden alıyor...?".Yani sizin sosyal aglarda hangi kullanıcı adını kullandıgınızı bilmeden sizin hesabınızı tahmin etmesi mümkün degil.Cevabıysa basit,Blogger,Youtube ve Picasa gibi Google servisleri dışındaki sosyal aglara,Google profilinize vermiş oldugunuz bilgilerden ulaşıyor.Bu bilgiler dogrultusunda agınızdaki bütün arkadaşlarınızın yaptıklarıyla sizin arama sonuçlarınızı karşılaştırıyor.

Sizde agınızı kontrol etmek yada düzenlemek isterseniz social search ile kontrol edebilirsiniz.Arama yaparken de normal Google yerine  Google NCR ile arama yaparsanız arama sonuçlarında kimin ne paylaştıgını rahatça görürsünüz.